Naujausios žinios

Atostogos – pramogų metas. Ryga

Straipsnis buvo išspausdintas  liepos 26 d. laikraščio „Širvis“ 30-ame šių metų numeryje.

Atsisveikinę su Jūrmalos jūros pakrante, iškeliavome į Rygą – Latvijos sostinę. Iš Jurmalos į Rygą galima nuvykti laivu, bet mes keliavome automobiliu. Norėjome aplankyti muziejų po atviru dangumi, bet navigacija mus nuvedė visai į kitą Rygos pusę. Gerai, kad tėvai kalba rusiškai, tad sustoję pakalbino vietinį gyventoją, kuris taip pat kalbėjo rusiškai. Jis atsinešė savo milžinišką Rygos žemėlapį ir parodė kur mums keliauti. Taip pat patarė aplankyti senamiestį ir papasakojo kaip greičiau jį pasiekti.

Taip ir padarėme, nuvykome į senamiestį. Atvažiuojant į vietą, mus pasitiko didžiulis kruizinis laivas. Aukščiausiuose laivo aukštuose žmonės atrodė kaip skruzdės, va koks didelis jis buvo. Pastatėme automobilį prie pat senamiesčio. Pasirodo, sekmadieniais stovėjimo aikštelės nemokamos. Sustojome prie skulptūros, kuri vaizdavo milžiną su kūdikiu ant peties. Pasak legendos apie Rygos miesto pastatymą, seniai prie upės esančiame urve gyveno milžinas Kristoforas, kuris padėdavo žmonėms persikelti per upę. Vieną naktį siautė audra, o Kristoforas išgirdo lauke verkiantį vaiką. Milžinas surado kūdikį ir priglaudė jį, pamaitino, paguldė į lovą. Ryte nubudęs vaiko nerado, bet urve buvo daugybė aukso, už kurį milžinas pastatė Rygos miestą.

Tik įėjus į senamiestį, išgirdome pučiamųjų instrumentų garsus. Pagalvojome, kad vyksta koncertas ir nuskubėjome ton pusėn. Bet prie seniausiųjų Rygos pastatų du žmonės, atlikdami muzikinius kūrinius, taip uždarbiavo gatvėje. Gatvės muzikantų sutikome ir daugiau, buvo ir dainininkų, ir jaunų merginų su violončelėmis. Jos veidą papuošė baltomis kaukėmis. Mano trejų metų sesė Paulina pagalvojo, kad jos pabaisos, o tarp turistų buvęs lietuvis jai paaiškino, kad jos nėra pabaisos, o tik su kaukėmis. Visos senamiesčio gatvės grįstos akmenimis. Aikštėje priėjome traukinukus su audiogidu, kurie vežioja po senamiestį, bet buvo dar anksti, todėl jie nedirbo. Nusprendėme jų belaukdami aplankyti Šv. Petro bažnyčią. Ten vyko mišios, todėl teko palūkėti, kol įleis vidun, bet į bokštą pakilti leido. Šv. Petro bažnyčia yra vienas iš seniausių viduramžių architektūros statinių Baltijos šalyse. Jos sienos atrodė sulipdytos iš molio ir kriauklių. Šv. Petro bažnyčia paminėta 1209 m. Ji turėjo 130 m aukščio bokštą, kuris net du kartus buvo sugriuvęs dėl žaibo. 1666 metais bokštas trenkus žaibui pirmą kartą sugriuvo ir buvo perstatytas, o 1721 m. į bokštą vėl trenkė žaibas ir jis vėl sugriuvo. Dabar bokšto aukštis yra 123,25 m, į kurį kilome liftu, pakeliančiu į 72 m aukštį. Iš bokšto matėme beveik visa Rygą.

Nusileidę ieškojome kelio prie traukinukų. Po gatves važinėjo automobiliai, kurių priekiai buvo papuošti vainikais iš ąžuolo šakų ir gėlių. Pasirodo, jie taip pažymi vairuotojus Jonus, juk buvo Joninės. Kiek paklaidžioję siauromis gatvelėmis priėjome centrinę aikštę, kurioje keleivių jau laukė traukinukai. Ekskursija juo kiekvienam iš mūsų kainavo po penkis eurus, bet buvo verta. Apvažiavome visą senamiestį, o audiogidas per ausines mums pasakojo apie kiekvieną pastatą atskirai įvairiomis kalbomis: rusų, vokiečių, prancūzų, kinų ir anglų, bet lietuvių kalba nevertė. Aplankėme seniausiai pastatytus mėsininko, duonininko namus, taip pat labai ryškius „Juodagalvių riterių namus“. Kaip pasakojo autogidas, Juodagalvių riterių brolijai priklausė nevedę užsienio pirkliai, kurie pasižymėjo smagiu būdu. Jų pavadinimas kilo nuo to, jog brolijos įkūrėjas buvo juodaodis. Jo atvaizdas ir šiandien puošia rūmų sieną. Pravažiavome ir Latvijos Laisvės paminklą, kuris pastatytas 935 metais, išliko nepaliestas per II pasaulinį karą.

Apvažiavę visą senamiestį, iškeliavome į Aviacijos muziejų, kuris įsikūręs visai prie pat Rygos oro uosto. Už dygliuotos tvoros dideliame lauke išstatyta daug karinių ir keleivinių lėktuvų, karinių krovininių mašinų, sprogmenų, didžiulė gaisrinė mašina, oro uosto sniego valymo mašina ir įvairios karinės oro technikos. Ten būdami matėme kylant lėktuvus iš Rygos oro uosto, iš kurio gali nuskristi ir į Lietuvą.

Rygoje vasaros kelionės nesibaigė. Apie kitas aplankytas vietas papasakosime vėliau.

Rimvydas Jaunius ir Andželika Bagočiūnai

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus skelbiamas.