Naujausios žinios

Nerūkymo diena. MESK RŪKYTI!

Aldona Azaravičienė

Apie rūkymo žalą daug prirašyta, todėl nėra aktualu ką nors išgąsdinti. Tenorime priminti kelis faktus:

  • Nėra „lengvų“ cigarečių. Tai tik prekybinis triukas. Be to, jų surūkoma daugiau.
  • Mėtinės cigaretės yra pavojingesnės, nes sustiprina tabako toksinus.
  • Ypač žalinga rūkyti tuščiu skrandžiu, geriant alkoholį ir sušilus.
  • Nikotinas suardo svarbų vitaminą C, A ir B3.

Apie rūkymo žalą onkologiniu, kardiologiniu požiūriu nekalbėsime, jūs tai žinote.

Kaip atsikratyti rūkymo?

Pirmiausia, turėtume nusistatyti, kuriai rūkorių kategorijai priklausome:

Psichologinei, sensomotorinei, stimuliacinei, turinčiai priklausomybę, malonumą ar nusiraminimą.

Psichologinis rūkymas – tai rūkymas draugų tarpe „dėl kompanijos“. Cigaretė čia yra atributas, pozos elementas.

Sensomotorinis rūkymas – tai ritualas. Džiugina cigaretės užsidegimas, dūmo įtraukimas ir t. t.

Stimuliacija rūkaliui pasireiškia norint palaikyti aukštą intelektą. Tai slenkstis į priklausomybę. Rūkančiojo organizmas „numato“, kiek „dūmo“ jam reikia. O reikia daug – net 20 cigarečių.

Fiziologinė priklausomybė užfiksuojama tada, kai rūkymas malonumo nebeteikia, o smegenys reikalauja dozių!

Dar yra rūkoma dėl malonumo, atsipalaidavimo. Tokį rūkymą vadiname poilsiniu. Tarkim, su knyga rankoje ar kavos puodeliu.

Raminantis rūkymas – ši stadija pavojinga, nes surūkytų cigarečių kiekis susinervinus, tiesiog proporcingas emocinei būsenai. Raminantį rūkymą mėgsta nervingi žmonės. Tačiau ši stadija pavojinga – gresia priklausomybe.

Kaip atsikratyti nelemto rūkymo?

Visų pirma pagalvokite apie laiką ir norą mesti rūkyti.

Tinkamiausias laikas – atostogos. Tuo metu reikia atsisakyti alkoholio, kavos, vengti aplinkos, kur rūkoma.

Kai pagauna nenumaldomas noras rūkyti, svarbu ištverti 1,5–2 minutes. Per tą laiką „banga atslūgsta“.

Dar galima atlikti tokį pratimą:

Atpalaiduokite raumenis ir kartokite: „Rūkymu save žudau, jau netekau dalies sveikatos. Privalau save gelbėti. Turiu sutaupyti… eurų, kurių kas mėnesį išleidžiu cigaretėms. Nuo… (konkreti data) rūkyti nustoju“.

Tai savotiškas užsikodavimas. Sėkmės!

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus skelbiamas.


*