Naujausios žinios

Širvintose pradėtos vystyti socialinio verslo iniciatyvos

Straipsnis buvo išspausdintas  sausio 25 d. laikraščio „Širvis“ 4-ame šių metų numeryje.

Širvintų r. VVG bendradarbiaudama su VšĮ ,,Geri norai LT“, NVO ,,Avilys“, Programos ,,Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centru, įsijungė į socialinio verslo mokymų programą, kurią finansuoja Britų Taryba ir tarptautinė finansinių paslaugų grupė ,,Barclays“. Projektas yra Britų Tarybos kultūrinių ryšių programos dalis, įgyvendinama visose trijose Baltijos šalyse.

Širvintų rajonas vienas iš 15 skirtingų Lietuvos vietovių, kuriame bus įgyvendinama socialinį verslumą skatinanti programa „Socifaction“. Šioje programoje dalyvaus Širvintų r. VVG, Švenčionių r. VVG „Švenčionių partnerystė“, Šalčininkų r. VVG, Trakų krašto VVG, Zarasų–Visagino regiono VVG, Vilniaus r. VVG, Ignalinos r. VVG, Alytaus r. VVG, Tauragės r. VVG, Rokiškio r. VVG, Kelmės krašto partnerystės VVG, Šiaurės vakarų Lietuvos VVG, Sūduvos VVG, Jonavos r. VVG, Vilkaviškio krašto VVG.

„Socifaction“ programoje norą dalyvauti pareiškė keturios Širvintų rajone aktyviai veikiančios nevyriausybinės organizacijos bei verslo įmonė. Tai Asociacija „Šeimų bendrystė“, Žygeivių ir sporto klubas „Dumblas“, VšĮ „Vikingų kaimas“ bei UAB „Askovita“. Širvintų rajono VVG pirmininkas Mindaugas Korsakas, administratorė Vita Janavičienė, organizacijų atstovai sausio 17 dieną pristatė socialinio verslo idėjas Širvintų rajono vietos veiklos grupės patalpose vykusiame susitikime su socialinio verslo eksperte Aurelija Dzedzevičiūte. Širvintų r. VVG konkursą socialinio verslo kūrimo paramai gauti ketina skelbti 2018 metais. Iki tol organizacijos, turinčios socialinio verslo idėjas, turės laiko išgryninti savo vizijas bei susitvarkyti tokio verslo pradžiai reikiamus dokumentus.

Daugeliui naujiena, kad socialinį verslumą skatinanti programa „Socifaction“ Lietuvoje įgyvendinama jau antrus metus. Šios programos tikslas – panaudoti socialinio verslo modelį kaip įrankį bendruomenėms sprendžiant socialines vietos problemas.

Viso projekto metu atrinkta 60 skirtingų iniciatyvų – po keturias iš kiekvienos vietovės. Planuojama, jog socialinio verslo ekspertai su vietos bendruomenės iniciatyvomis individualiai dirbs iki šių metų kovo pabaigos. Aurelija Dzedzevičiūtė mūsų rajono nevyriausybininkams, turintiems socialinio verslo idėjas, surengs šešis konsultacinius susitikimus.

Projekto organizatoriai jau vizitavo 15 atrinktų Lietuvos vietos veiklos grupių, kuriose savivaldybės atstovams bei bendruomenės nariams pristatė socialinio verslo galimybes, diskutavo apie vietos problemas bei galimas iniciatyvas. Praėjusių metų gruodžio 12 d. projekto organizatoriai lankėsi ir Širvintų rajono savivaldybėje. Susitikimo metu projekto „Socifaction“ organizatorės Jurgita Ribinskaitė-Glatzer ir Ieva Savickaitė susitiko su Širvintų r. VVG, Savivaldybės suinteresuotais atstovais, galimais socialinio verslo kūrėjais, susipažino su jų patirtimi, išklausė pristatomas jų veiklas. Susitikime-diskusijoje su galimų socialinio verslo iniciatyvų atstovais, nepelno siekiančiomis organizacijomis buvo pristatyti socialinio verslo aspektai, į kuriuos reikia atsižvelgti kuriant socialinį verslą. Į susitikimą susirinko apie 10 įstaigų bei organizacijų atstovų, iš kurių keturios pareiškė norą dalyvauti programoje.

Šios programos organizatoriai tikisi, jog projektas skatins socialinio verslo populiarumą ne tik regioniniu, bet ir respublikiniu mastu, socialinį verslą Lietuvos vietovėse įgalindamas kaip naują, inovatyvų įrankį socialinėms problemoms spręsti.

„Socialinio verslo pirminis tikslas – socialinis poveikis visuomenei. Tradicinis verslas gali būti socialiai atsakingas, bet tai nėra jo pagrindinė misija. Reguliarios komercinės veiklos vykdymas atskiria socialinį verslą nuo tradicinių nevyriausybinių organizacijų, kurios siekia socialinio tikslo, bet negali išsilaikyti iš komercinės veiklos. Socialinio verslo valdyme svarbiausia, kad uždirbtas pelnas turi būti skiriamas socialinių tikslų įgyvendinimui bei konkrečios socialinės problemos sprendimui,“ – socialinio verslo prasmę pristatė A. Dzedzevičiūtė.

Socialinį verslą gali vykdyti pelno siekiančios įmonės, kurių ekonominės veiklos pagrindinis tikslas – socialinė nauda, ir pelno nesiekiančios organizacijos, savo veikloje taikančios verslo modelius. Socialiniam verslui būdingas labai platus veiklos spektras. Europos Sąjungos valstybėse narėse socialinis verslas dažniausiai veikia trijose srityse: integracijos į darbo rinką, asmeninių paslaugų ir socialiai atskirtų vietovių vystymo.

„Socifaction“ programos socialinio verslo ekspertų komanda – įvairiausių sričių atstovai, nusiteikę per ateinančius tris mėnesius padėti bendruomenėms tvirtus pamatus socialinio verslo iniciatyvoms. „Parengėme stiprius socialinio verslo ambasadorius, kurie vyks į bendruomenes. Esu įsitikinęs, kad joms pavyks drauge su aktyviais žmonėmis išjudinti geriausias socialinio verslo iniciatyvas, kurios suburs bendruomenes ir padės joms pasijusti savo krašto šeimininkėmis,“ – kalbėjo Artūras Vasiliauskas, Britų Tarybos Lietuvoje vadovas. Organizatoriai bei komanda yra įsitikinę, kad socialinis verslas gali būti vienas efektyviausių vietinių problemų sprendimo būdų, tad yra pasiruošusi pasidalinti gerąja patirtimi bei suteikti reikiamas žinias socialinio verslo iniciatyvų vystymui regionuose.

2 Comments on Širvintose pradėtos vystyti socialinio verslo iniciatyvos

  1. verslo konsultacijos // 2017 gruodžio 29 11:05 at // Atsakyti

    Manau, jop verslo konsultacijos padėtų daugeliui išdėstyti savo vizijas daug aiškiau ir tiksliau, vykstant šiam konkursui.

  2. Ir ka dabar daryti? Ka jus galesite pasiulyti?:)

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus skelbiamas.


*