Naujausios žinios

Skaitytojai klausia: ar gali autobusas išleisti keleivį ne stotelėje?

Andželika Bagočiūnienė

V.Bagočiūno nuotrauka

Į „Širvio“ redakciją kreipėsi Širvintų miesto gyventojas ir pasiguodė, kad yra nejaunas ir ligotas, šiuo metu gyvena mieste apsunkintomis sąlygomis. Dar visai neseniai miesto maršrutiniu mikroautobusu jis galėjo nuvykti visai arti tos vietos, kuri jam buvo reikalinga, o grįždamas namo – išlipti kuo arčiau savo namų. Praėjusią savaitę paprašęs vairuotojo sustoti skaitytojas sako sulaukęs neigiamo atsakymo ir paaiškinimo, kad nuo šiol miesto mikroautobusai gali stoti tik nurodytose stotelėse. Niekur kitur keleivio išleisti nebeleidžiama. Vairuotojas paaiškino, kad Autobusų parko direktorius gavo tokį nurodymą iš Širvintų kelių policijos.

UAB „Širvintų autobusų parkas“ direktoriaus Romo Sinkievičiaus teigimu, taisyklės nėra pasikeitusios, sugriežtėjo pažeidimų kontrolė:  „Nuo senų laikų taip buvo. Autobusas turi stoti tik jam skirtoje vietoje. Iki šiol buvo daromi pažeidimai. Širvintų Kelių policijos viršininkas, nežinau jo pavardės, jis iš Maišiagalos važinėja, išsikvietė mane ir liepė perduoti vairuotojams, kad dabar įspėja draugiškai, o jei ir toliau bus daromi tokie pažeidimai, policija imsis priemonių, bus atimamos teisės vairuotojams trims mėnesiams. Nuo senų laikų tokie pažeidimai daromi, nes vairuotojai žmogiški.  Bet vairuotojui dabar prarasti vairuotojo teises dėl to, kad gaili keleivio, tai, žinot… Gali stoti kur jis nori, aš nedraudžiu, bet jei praras teises tai… Mes stotelių patys neįrenginėjame, jau kur jos įrengtos, ten mes turime ir stoti. Va prieš penkerius metus Družuose žmonės norėjo dar vienos stotelės. Savivaldybė sudarė komisiją, mane iškvietė, ir ką, buvo nuspręsta stotelės neįrenginėti. Stotelei reikia daug vietos įvažiavimui, o ten privati žemė. Taip ir liko be stotelės. Ten stulpas stovi, ten ir stojome.“

Širvintų r. policijos komisariato Kelių policijos grupės vyresnysis specialistas Andrius Petrauskas neneigė, kad kalbėjosi su Širvintų autobusų parko direktoriumi Romu Sinkievičiumi. „ Autobusų parko direktorius šiek tiek gal perdeda. Visų pirma, autobuso vairuotojas turi remtis Kelių eismo taisyklėmis (KET). Sustoti, kur yra tam numatyta vieta. Buvo jam  [Širvintų autobusų parko direktoriui] išreikšta pretenzija ne dėl miesto, o dėl seno kelio Širvintos-Maišiagala. Autobusas važiuodamas tuo keliu Puorių sodų įkalnėje, kur yra ištisinė linija, ne kelkraštyje įsijungia avarinį signalą ir staigiai stabdo. Iš galo atvažiuojančios mašinos  taip pat turi staigiai stabdyti. Tame kelyje leistinas greitis neribojamas. Lenkti autobuso negalima, kadangi yra ištisinė linija, o toje pačioje juostoje vietos aplenkti nepakanka. Autobusas stovi įkalnėje, kur ribotas matomumas. Taip stodami autobusai sudaro avarines situacijas. Pretenzija buvo išreikšta dėl to, tikrai ne dėl miesto. Antra problema, kad autobusų vairuotojai sudėję autobusams priešrūkinius žibintus. Įjungia juos tamsiu paros metu net ir tada, kai nėra rūko ir geras matomumas. Direktoriaus paprašiau, kad tuos žibintus naudotų pagal paskirtį – kaip apibrėžia kelių eismo taisyklės. Taip ir sakiau, kad vairuotojai akina tais žibintais atvažiuojančių automobilių vairuotojus. Mes dėl šito gauname daug skundų. Dėl miesto mes tikrai su direktoriumi nesikalbėjome. Iš kur jis ištraukė, kad aš ar mes jam pasakėme, kad mieste negalima išleidinėti žmonių, nežinau. Vėlgi mieste galima išleidinėti žmones tik ten, kur nedraudžia KET. Direktorius mūsų pokalbyje paminėjo, kad išleisdavo žmones magistraliniame kelyje. Tada juos nubaudė Vilniaus kelių policijos patruliai. Dabar jie to nebedaro. (…) Apie jokių teisių atėmimą, apie jokias nuobaudas apskritai nebuvo kalbėta. Nuobauda skiriama tada, kai asmuo padaro tam tikrų KET pažeidimų, jie yra užfiksuoti, tada skiriama atitinkama nuobauda. Taip, kai kurie straipsniai numato teisių atėmimą. Negaliu pakomentuoti, apie kokį pažeidimą kalba Autobusų parko direktorius. Nes tokių žodžių aš jam nesakiau. Skundų, kad autobuso vairuotojai stoja ne stotelėje ir trukdo kitiems eismo dalyviams, Širvintų mieste iš gyventojų ar kitų vairuotojų mes negavome“,  –  paaiškino  Širvintų r. policijos komisariato Kelių policijos grupės vyresnysis specialistas Andrius Petrauskas.

Sustojimo  ir stovėjimo taisykles rasite čia

KET XVII , 150. Sustoti ir stovėti draudžiama:

150.1. geležinkelių pervažose ir arčiau kaip 50 m atstumu nuo jų;

150.2. skiriamojoje, greitėjimo ir lėtėjimo juostose;

150.3. ant tiltų, viadukų, estakadų ir po jais, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai, taip pat tuneliuose;

150.4. pėsčiųjų perėjose ir arčiau kaip 5 m atstumu prieš jas, o keliuose, kuriuose yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą, ir arčiau kaip 5 m atstumu už pėsčiųjų perėjų;

150.5. ant vejos, šaligatvio (išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo būdą nurodantys kelio ženklai arba transporto priemonė nurodyta leidime, išduotame prekiauti viešoje vietoje renginių metu), taip pat sporto, vaikų žaidimo aikštelėse ir kitose transporto priemonių eismui (stovėjimui) neskirtose teritorijose;

150.6. ant pėsčiųjų ar (ir) dviračių tako, dviračių juostos, taip pat arčiau kaip 5 m atstumu prieš važiuojamosios dalies susikirtimą su pėsčiųjų ar (ir) dviračių taku, o keliuose, kuriuose yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą, ir arčiau kaip 5 m atstumu už pėsčiųjų ar (ir) dviračių tako;

150.7. ten, kur tarp sustojusios transporto priemonės ir ištisinės horizontaliojo ženklinimo linijos (bortelio) mažesnis kaip 3 m atstumas;

150.8. sankryžoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai;

150.9. maršrutinio transporto sustojimo aikštelėse ir arčiau kaip 15 m atstumu nuo jų (kai aikštelės nėra, – arčiau kaip 15 m atstumu nuo kelio ženklo „Stotelė“), jeigu tai kliudytų maršrutinio transporto eismui; draudžiama stovėti kelio ženklo „Taksi stotelė“ galiojimo zonoje;

150.10. ten, kur sustojusi transporto priemonė užstotų kitiems vairuotojams šviesoforo signalus ar kelio ženklus, trukdytų įvažiuoti (išvažiuoti) į (iš) stovėjimo aikštelę (-ės), stovėjimo vietą (-os), garažą (-o), kiemą (-o), teritoriją (-os), trukdytų įlipti į kitą transporto priemonę arba kitaip kliudytų transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui;

150.11. ne gyvenvietėse, kur bent viena kryptimi kelias matomas mažiau kaip 100 m atstumu; įkalnėje, nuokalnėje arba vingyje, pažymėtuose atitinkamais kelio ženklais Nr. 113–118;

150.12. gyvenvietėse, kur bent viena kryptimi kelias matomas mažiau kaip 50 m atstumu; įkalnėje, nuokalnėje arba vingyje, pažymėtuose atitinkamais kelio ženklais Nr. 113–118;

150.13. ant užbrūkšniuotų plotų, žyminčių nukreipimo saleles;

150.14. kitoms transporto priemonėms maršrutiniam transportui skirtoje eismo juostoje.

Nuobaudas už KET pažeidimus rasite čia

2 Comments on Skaitytojai klausia: ar gali autobusas išleisti keleivį ne stotelėje?

  1. UAB „Širvintų autobusų parkas“ direktoriaus nežino Širvintų policijos viršininko pavardės? Geri dalykai dedasi mūsų miestelyje…

  2. Stotelė už 10 metrų, bet stoja sankryžoje blokuodami eismą (Kabaldoj nedavažiavus žiedo), posūkiai įjungiami kai jau sustoja. Pora kart rimtai neįvažiavau. Dar dviratininkai lieka, ale „sportininkai“ šalmą užsideda ir taisyklės negalioja, jei grupėje ar dviese tai būtinai kelio viduriu važiuos ir tt.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus skelbiamas.


*