Naujausios žinios

Technologijų pamokos – reikalingos ir įdomios

Janina Pukienė

Straipsnis buvo išspausdintas šių metų balandžio 20 d. laikraščio „Širvis“  16-ame numeryje. 

Kalbėdami apie mokytojus, dažniausiai minime pagrindinių dalykų specialistus – filologus, tiksliųjų, gamtos mokslų atstovus. Technologijų, arba, kaip anksčiau vadindavo, darbų pamokos lyg ir antraplanės, ką čia bekalbėsi. Bet, kai užsukome į Gelvonų vidurinę mokyklą, teko maloniai nustebti ir nuomonę pakeisti. „Širvio“ skaitytojų dėmesiui pokalbis su šios mokyklos technologijų mokytojais Sondra Bartuliene ir Kęstučiu Stankevičiumi apie technologijas ir neformalųjį vaikų švietimą.

Mokytoja Sondra Bartulienė Gelvonuose dirba jau 20 metų. Ji yra baigusi Lietuvos žemės ūkio akademijos agronomijos fakultete namų ūkio specialybę bei Vilniaus pedagoginiame universitete biologijos bakalaurą. 5–12 klasių mokiniams Sondra dėsto biologiją. Prieš devynerius metus pradėjo dėstyti technologijas 11–12 klasėse. Šiais mokslo metais, gavus finansavimą, mokykloje veikia neformalaus vaikų švietimo būrelis. Mokytoja Sondra vadovauja mergaičių grupei. Mokytis įvairių darbelių panoro 10 moksleivių. Mergaitės rodo ir pasakoja apie darbelius, tikina, kad būrelyje labai įdomu ir smagu.

Paklausta apie technologijų pamokų reikšmę ir naudą, mokytoja atsako, jog bet kokie darbeliai lavina mokinio vaizduotę, darbštumą, suvokimo apie atliekamą darbą prasmę. Galbūt ateityje kai kam tai gali tapti pragyvenimo šaltiniu, juk ne visi mokysis universitetuose. Ir kasdieniniame gyvenime tokie įgūdžiai labai praverčia. Moterys turės daugiau idėjų namams dekoruoti, o vyrai irgi galės daugiau buities darbų nuveikti.

Mokytoją Kęstutį Stankevičių prakalbinti sunkoka. Bet sužinome, kad mokytojas Gelvonų vidurinėje mokykloje jau 30 metų. Baigęs Vilniaus pedagoginį universitetą gavo paskyrimą į Gelvonus, čia ir pasiliko. Tai pirma ir vienintelė jo darbovietė. Tiesa, dabar dar važinėja į Musninkų A. Petrulio gimnaziją, ten irgi dėsto tą patį – technologijas. Kęstučio vadovaujamą būrelį lanko 13 mokinių. Atrodo, tai daugiau vyriškos valdos, bet, pasirodo, ateina ir mergaičių. Kai vienos jų, spėjančios lankyti abu būrelius, paklausėme, ar nesunku dirbti su medžiu, ji patikino, kad ir lengva, ir labai įdomu.

Kęstutis pasakoja, kad darbeliams jie naudoja labai įvairias medžiagas: medį, akmenį, stiklo butelius, vinilo plokšteles. Iš tokių, atrodytų, nepanaudojamų medžiagų gimsta įvairūs darbai: laikrodžiai, šviestuvai, stalinės lempos ir pan. Ar neprekiauja darbeliais mugėse? „Prekyba – tai jau amatas. – sako mokytojas. – Mokykla neturi ugdyti amatininkų. Mano tikslas – užsiėmimus padaryti įdomiais. Jei mokinių nesugebėsi sudominti, tai jie ir pamokų nelankys, apie būrelį jau nėra ką ir kalbėti.“

Abu mokytojai sutartinai sako, kad neformaliojo vaikų švietimo programos dėka mokiniai gali patenkinti pažinimo, lavinimo, saviraiškos poreikius. O mokytojams puiki galimybė įsigyti priemonių, kuriomis gali atlikti įvairesnių technikų. Anot Kęstučio, laikrodžių mechanizmai tekainuoja eurą. Korpusui pritaikius jau minėtas medžiagas, gimsta originalūs laikrodžiai, kaip sakoma, „už kapeikas“. (Labai norėjome ir mes išprašyti vieną tokį laikrodį, bet mokytojas nesileido į kalbas – tai neparduodama. O gaila.)

Gelvonų mokyklos atstovai sėkmingai dalyvauja respublikinėse technologijų olimpiadose, kur buvo pelnytos prizinės antros ir trečios vietos. Prieš dvejus metus pelnyta nominacija „Už originalų namų darbą“. Praėjusį savaitgalį vėl dalyvauta technologijų olimpiadoje „Ką sudėti krašto knygon…“. Neblogai sekėsi. Nors prizinių vietų nepelnyta, bet dvyliktokė Brigita Samušytė pelnė nominaciją „Už kūrybiškumą“, o devintokas Dovydas Jatkauskas – „Už kūrybiškai pristatytą namų darbą“. Bravo mokiniams ir ačiū jų mokytojams.

Gelvonų auksarankiai nuobodžiauti neturi kada. Štai mokytojos Sondros vadovaujamos mergaitės artėjančiai mokyklos 235-ojo jubiliejaus šventei ruošia originalias molines sages. „Norime, kad tai būtų tarsi šventės dalyvio ženklas. Sages segsime kiekvienam atvykusiam: ir svečiui, ir mokyklos atstovui. Lai lieka gražus prisiminimas,“ – sako mokytoja Sondra. Mokytojas Kęstutis irgi sumanymų nestokoja, tik jais dar nesidalina. „Kai bus, tai ir pamatysit, – sako. – Ką čia iš anksto kalbėti. Būna, kad pradedame vieną, o gimsta visiškai kitas darbas,“ – juokauja.

Ką gi, teks dažniau Gelvonų vidurinėje mokykloje apsilankyti ir naujais darbais pasigrožėti. Linkime sėkmės kūrybingiems mokytojams ir jų talentingiems mokiniams. Jūs kuriate grožį, o jo niekada nebus per daug.

2 Comments on Technologijų pamokos – reikalingos ir įdomios

  1. Visiskai pritariu mokytojams tokios pamokas tiesiog butinos ..keista kai mergina nemoka isiuti sagos ar vaikinas pakabinti lentynos

  2. Keista,kad vaikinas nemoka isiuti sagos,o mergina prikalti lentynos. Visi zmonesgi dirbti visokiua darbus. Man ukliuvo del nepardavimo.Kodel,juk integruotai dar ir prezentacijos ir verslumo ismoktum dabar diegiama,kad prekyba yra kazkas zemo ir nevertingo

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus skelbiamas.


*