Naujausios žinios

Verta žinoti

Jonė LIEPONĖ

Straipsnis buvo išspausdintas  gruodžio 20 d. laikraščio „Širvis“ 49-ame šių metų numeryje

Šiais kompiuterinės eros laikais tikrai nesunku informacijos rasti, neretai skaitai kažką jau ne kartą girdėtą ir žinomą. Todėl smagu, kai užtinki tai, ko dar negirdėjai, nežinojai. Štai radau intriguojantį straipsnelį „Nedarykite to pavalgę ir organizmas jums bus dėkingas“. Žinoma, dalis tų nedarytinų dalykų yra girdėti, bet šis tas – naujo ir intriguojančio. Gal ir nerašyčiau ta tema, bet tame straipsnyje primygtinai prašoma pasidalinti informacija su draugais. Mano skaitytojai – mano draugai, todėl paklūstu tam raginimui ir dalinuosi su jumis. O dar šventės čia pat, valgysim dažnai ir gausiai. Tad siūlau įsiskaityti į šiuos teiginius, gal irgi rasite kažką naujo ir naudingo. Taigi, pavalgius nereikėtų:

a) Valgyti vaisių, nes jų virškinimui reikia daug skirtingų fermentų ir taip apsunkinamas skrandžio darbas. Vaisius geriausia valgyti atskirai, vienus.

b) Praustis po dušu. Prausiantis suaktyvės kraujotaka rankose ir kojose, bet sulėtės virškinimo procesas ir gali pasireikšti skrandžio skausmai.

c) Rūkyti. Nikotinas mažina deguonies kiekį organizme, o jis labai reikalingas virškinimo procesui. Po valgio surūkyta cigaretė kenksmingumu prilygsta kelioms, surūkytoms palankesniu laiku.

d) Eiti pasivaikščioti. Geriausia tai daryti praėjus ne mažiau pusvalandžiui po valgio.

e) Sportuoti, nes sportuojant organizmas patiria stresą, o tai sunkina virškinimą.

f) Vairuoti, nes po valgio į virškinamąjį traktą suplūsta daugiau kraujo ir juo nepakankamai aprūpinamos smegenys. Prie vairo sėskite tik po valandos, o dar geriau – po dviejų, praėjusių nuo valgymo. Tuomet jūsų reakcija vėl bus greita.

g) Gerti arbatą. Joje esantys taninai net 87% sumažina geležies įsisavinimą iš maisto, o tai sukelia ir papildomų nemalonių pojūčių.

h) Valgyti saldumynų. 75% mėgėjų po pietų sukirsti pyragaitį iki 35 metų „užsidirba“ viršsvorį.

i) Miegoti. Mėgėjai iškart po valgio gali tikėtis nemigos ir skrandžio negalavimų. O tie, kurie eina miegoti po poros valandų po valgio, gali būti ramūs – insultas jų neištiks.

j) Valyti dantų, nes valant nušveičiamas emalio sluoksnis, todėl rūgštys ir cukrus gali labiau dantims pakenkti. Geriausia palaukti bent pusvalandį ir tik tada imtis valymo procedūrų.

Štai tiek išmintingų patarimų siūlo išmanantys žmonės. Kai kurie patarimai skamba kiek neįprastai, bet įsiklausyti verta. Pabandykime, blogiau nebus. Linkiu visiems sočių, skanių ir sveikų švenčių.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus skelbiamas.


*