Tyrimas: kuriose šalyse tikimybė įsigyti automobilį su suklastota rida yra didžiausia?
Vidutiniškai vairuotojai keičia automobilį kas 3-5 metus. Tai reiškia, kad automobilį pirkti tenka du kartus per dešimtmetį ir kas kartą renkantis naują transporto priemonę susiduriama su rizika pakliūti į sukčių pinkles.
Neseniai automobilių istorijos patikros platforma „carVertical“ atliko tyrimą, siekiant išsiaiškinti kaip ridos klastojimo atvejų skaičius priklauso nuo šalies. Tyrimo metu patikrinta beveik 900 tūkst. automobilių istorijos ataskaitų iš 2021 m.
Ridos klastojimas dažniausiai pasitaiko Centrinėje ir Rytų Europoje
Tyrimo duomenys atskleidė, kad daugiausiai automobilių su atsukta rida yra Latvijoje. Daugiau nei 24 proc. automobilių, patikrintų šioje šalyje turėjo ridos klastojimo įrašų. Ši statistika parodo, kad kas ketvirtas naudoto automobilio pirkėjas Latvijoje yra ridos klastojimo auka.
Antroje vietoje pagal atsuktų ridų skaičių lieka Rumunija. Kas penktas naudotas automobilis arba net 20 proc. automobilių, patikrintų per „carVertical“ platformą Rumunijoje, turėjo ridos klastojimo įrašų.
Situacija kitose Baltijos šalyse išlieka panaši: pagal suklastotų ridų skaičių Estija yra trečioje vietoje (18,95 proc.), o Lietuva lieka ketvirtoje (18,34 proc.).
Tačiau, nors ridos klastojimo atvejų pasitaiko visur, kai kuriose Centrinės bei Pietų Europos šalyse situacija yra žymiai geresnė. Pavyzdžiui, Čekijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje, Kroatijoje bei Serbijoje tik kas dešimtas patikrintas automobilis turėjo įrašų apie atsuktą ridą. Tuo tarpu, tikimybė įsigyti naudotą automobilį su netikra rida Lenkijoje siekia 12 proc., o Vengrijoje – 14 proc.
Didžiulė žala Europos ekonomikai
Anot „carVertical“ komunikacijos vadovo Matas Buzelio, tokios naudotų automobilių klastotės Europoje pridaro milijardus eurų žalos. Pirkdami pigius automobilius žmonės tikisi sutaupyti, tačiau, jeigu automobilio istorijoje yra klastočių ar avarijų, jie išleidžia didžiules sumas remontui ir priežiūrai.
Visą tekstą ir infografiką rasite prisegtukuose.
Jei reikėtų papildomos informacijos ar komentaro – susisiekite.
Parašykite komentarą