Naujausios žinios

PSPC taupymas ligonių sąskaita?

„Širvio“ informacija

Straipsnis buvo išspausdintas vasario 28 d. laikraščio „Širvis“ 8-ame šių metų numeryje

Į „Širvio“ redakciją paskambino Širvintų PSPC pacienė ir išreiškė nuogąstavimus, kad jau vasario viduryje nebeturėjo galimybės tą patį mėnesį patekti pas šeimos gydytoją. Po skambučio redakcija išsiuntė raštišką paklausimą Širvintų PSPC direktorei L. Braškienei klausdama: ar Širvintose, kaip ir daugelyje šalies rajonų, ženkliai padidėjo sergamumas ir ligonių vizitai pas PSPC gydytojus; kiek šeimos gydytojų šiuo metu dirba PSPC; kaip, atsižvelgdamas į padidėjusį krūvį, PSPC organizuoja gydytojų darbą bei ligonių priėmimą: ar skiriamos papildomos darbo valandos, ar numato papildomus darbuotojus – gydytojus? PSPC tinklalapyje jokios informacijos šia tema nepateikta. Per kokį laiko tarpą, nekalbant apie ūmiomis ligomis susirgusius bei karščiuojančius ligonius, visi norintys patekti pas šeimos gydytoją gali prisiregistruoti?

Operatyviai gavome atsakymą iš PSPC direktorės L. Braškienės, kuriame rašoma:

„Atsakydami į Jūsų paklausimą, informuojame, kad šiuo metu išaugo pacientų, besikreipiančių į VšĮ Širvintų r. PSPC dėl gripo ir peršalimo ligų, skaičius. Praėjusią savaitę fiksuotas 81 naujų susirgimų gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis atvejis, iš jų – 46 atvejai, kai liga buvo diagnozuota vaikams. Šiuo metu gydytojų komanda (4 šeimos, 1 vidaus ir 1 vaikų ligų gydytoja) vidutiniškai per dieną aptarnauja 220 pacientų. Pacientų apsilankymų skaičius, palyginti su praėjusių metų apsilankymų vidurkiu, padidėjo apie 20 proc. Įstaiga dirba nuo 7 iki 19 val. Ūmiai susirgę, karščiuojantys ligoniai priimami tą pačią dieną, lėtinėmis ligomis sergantys ar norintys profilaktiškai pasitikrinti pacientai turėtų registruotis iš anksto telefonu arba internetu. Sergamumui padidėjus, laukimo eilė pas šeimos gydytojas 8–10 dienų, pas vidaus gydytoją – 5 dienos, pas vaikų gydytoją eilių nėra, paprastai galima registruotis tą pačią dieną. (Šią savaitę pati gydytoja susirgo, todėl vaikai registruojami kitai savaitei). PSPC tinklalapyje yra pateikta informacija apie kiekvieno gydytojo pacientų priėmimo laiką (Nuoroda:  http://www.sirvintupspc.lt/kontaktai/darbo-laikas/).“

Šį atsakymą paprašėme pakomentuoti į mus pasikreipusią PSPC pacientę, kuri išsakė savo, kaip pacientės nuomonę:

„Dėkoju už domėjimąsi šiuo metu mums visiems aktualia tema. Norėčiau pasidalinti savo gydymosi patirtimi Širvintų PSPC. Esu ilgametė šios sveikatos priežiūros įstaigos pacientė. Dabartiniu metu yra galimybė rinktis tarp privačių ir savivaldybei priklausančios gydymo įstaigų. Visada maniau, kad įstaiga, kurios tikslas yra ne pelnas, savo pacientais turėtų labiau rūpintis. Tačiau šiuo metu susiklosčiusi situacija verčia tuo abejoti. Dar visai neseniai pas šeimos gydytoją buvo galima užsiregistruoti prieš tris–keturias dienas. Keletas talonų, skubiems atvejams, registratūroje būdavo kasdien, tiesiog reikėjo užbėgti į polikliniką anksti ryte. Dabartiniu metu laikas, kai turi užsiregistruoti, vis ilgėja ir šiuo metu tikrai viršija dešimt dienų. Aš irgi kreipiausi į registratūrą mėnesio viduryje, tačiau pakliūti pas šeimos gydytoją vasario mėnesį galimybės jau nebuvo. Nebuvo ir talonų kovui, jie pateikti tik vasario devynioliktą, po mano skambučio šios įstaigos direktorei. Esu dėkinga registratūros darbuotojoms, kurios, matydamos, kad pacientas kelintą dieną nesėkmingai bando užsiregistruoti, tiesiog užsirašė mano duomenis ir vėliau pranešė apie vizito laiką kovo mėnesį. Tačiau apie darbo organizavimą nieko gero pasakyti negaliu. Įstaigos direktorė Jus informavo, kad pacientais rūpinasi penkios gydytojos, kurios dirba po septynias valandas dešimt minučių ir viena vaikų ligų gydytoja, dirbanti dvi valandas keturiasdešimt minučių. Kadangi ji serga, visas dviejų šimtų dvidešimties pacientų krūvis tenka likusioms. Jei gerai atsimenu, tai iš tų septynių valandų reikia dar išbraukti pusę valandos pietų pertrauką. Taigi, ligoniams lieka šešios valandos keturiasdešimt minučių arba keturi šimtai minučių keturiasdešimt keturiems ligoniams. Arba devynios minutės pacientui. Visiems mums yra tekę matyti vos bekvėpuojančius kompiuterius gydytojų kabinetuose. Tokiomis sąlygomis dirba mūsų gydytojos. Kad situacija keistųsi į gerąją pusę, turėtų užtikrinti įstaigos administracija. Tačiau nedaroma nieko. Tinklalapyje parašyta, kad įstaigą palikusios gydytojos pacientams siūloma užsirašyti pas likusius gydytojus. Tačiau tų gydytojų darbo laikas nepailgintas, jų papildomas darbas neapmokamas, tai tikėtina, kad tos devynios minutės sutrumpės iki septynių ar šešių, o laikas, laukiant vizito pas gydytoją, pailgės iki trijų ar keturių savaičių. Man peršasi tik viena išvada, įstaiga taupo. Mūsų, pacientų, sąskaita. Nes ne vienas, negalėdamas patekti pas gydytoją, nusipirks vaistų pats ar užleis ligą, o po to jo gydymas kainuos žymiai brangiau, bet ši įstaiga sutaupys. Ji sutaupys ir neorganizuodama šeimos ir vaikų gydytojų darbo šeštadieniais. Tada Ukmergės poliklinikoje susitinka širvintiškė vaikų ligų gydytoja su širvintiškiais pacientais, kuriems šeštadienį staiga pakilo temperatūra ar vaikutis suviduriavo. Taupoma ir gydytojų sąskaita, kai jie, per tą patį laiką, turi apžiūrėti dvigubai daugiau pacientų ir greičiausiai, šito tikrai nežinau, už tą patį atlyginimą. Aš manau, kad susidarius tokiai kritinei situacijai, gydytojų darbo laikas turėtų būti pailginamas, jiems sumokant už papildomą darbą. Kad visą dieną ligonius gydžiusi gydytoja, grįžusi namo, nepultų prie puodų, o galėtų sau leisti vakarienę su šeima kavinėje. Gydymo įstaigos, už mus pacientus, gauna tam tikrą pinigų sumą, todėl manau, kad turiu teisę reikšti savo pastabas apie už mūsų pinigus išlaikomos įstaigos darbo organizavimą ir tikėtis, kad būsiu aptarnauta taip, kaip numato tokių įstaigų darbą reglamentuojantys teisės aktai. Ir, atėjus į gydymo įstaigą, akių nebadys taupymo vajus, besiribojantis su higienos normų pažeidimais, matomas net mano, ne specialisto, akims… Dėkoju gydytojoms už pasiaukojamą darbą, o administracijai linkiu gerokai patobulinti savo darbo organizavimo įgūdžius ir rasti kitų taupymo šaltinių.

Širvintų PSPC pacientė Teklė  L.“

1 Comment on PSPC taupymas ligonių sąskaita?

  1. ir ko čia piktintis? // 2018 kovo 7 13:38 at // Atsakyti

    turi taupyti ir savo atlyginimo priedui ir dėl kvailo administravimo susidariusioms išlaidoms. Būtų neblogai, jei ten užsuktų koks profesionalus medicininis auditas, jei toks yra, nes pareigybių aprašymuose turi būti surašyta, kas ir už ką atsakingas, kokiu krūviu dirba. Gerai sustygavus šita įstaiga dar dirbtų ir dirbtų. Nes dabar tai toks vaizdzelis, kad yra tikslas šią gydymo įstaigą sunaikinti….

Komentuoti: ir ko čia piktintis? Atšaukti atsakymą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus skelbiamas.


*